lördag 6 februari 2010

Lilla Määhhh halsduk

Lite av blodad tand fick jag när husses årgångsmössa tillika julklapp var färdig. Den rundkrokades i Lilla Määhhh garn och "bollades" med färgat testgarn. Den har fått mycket beröm överallt dit husse går.

Av resten på det spunna garnet (blir mer garn i år - ullen har en förmåga att växa ut varje år, hihihi) beslöt jag att sticka en enkel halsduk.

La upp 48 m och stickar 4 r 4 a i 8 varv och sedan 4 a 4 r i 8 varv. Resultatet blir en sorts rutig "bucklig" yta - nä, tänker inte blocka den, gillar strukturen. (Stickade halsduk, mössa och handledsvärmare till min kompis i höstas och tyckte "mönstret" blev så fint att jag ville ha något eget).

Är inte riktigt färdig ännu - men snart!!! Stickorna köpte jag hos Kinna Garn - Kent hade tagit in sådana där fina rosenträstickor som var helt oemotståndliga. Helt underbara att sticka på!!!

Kram Ann

Inga kommentarer: