tisdag 18 augusti 2009

Snabböversättning av blogg innehållet???

Idag har jag sysslat med att försöka få till en sådan där bra grej "klick-ställe" för icke svensk talande att få en hyfsad översättning av innehållet i min blogg.

Inloggad på Google hittade jag dessa länkar
http://www.google.com/translate_t# Yepp, här står på SVENSKA en hel massa
http://translate.google.com/translate_tools?hl=sv Det är här man fixar till det hela (trodde jag)
http://translate.google.com/intl/sv/help/faq_translation.html Det är här man kanske kan få svar på vad som hände!!!

Nåväl, jag läste och surfade runt och tyckte det hela var väldigt enkelt. Jag var lycklig och tyckte jag vart duktig. Sedan ville jag pröva den nya gadget:en Google Översätt och då hände följande:

Först ville den inte fungera - ingen språklista kom upp. In och rota i den där HTMLgrejsen och se!!! Nu fick jag upp en härlig lista över helt obegripligt skrivna och några begripligt skrivna språknamn.

Tänkte att jag provar tyskan! Tror inte jag fått mig ett så härligt skratt på länge. Det började redan med rubriken för räknaren. Ordet "sedan" blev översatt med "Limousine"?????? Stor undran innan jag kom på att Sedan är en sorts bilmodellsvariant.

Råkade därefter kolla in blogg texten (;-D)))) Tror det var någon internationell översättning a la typ det där esperantospråket.

Har inte fått tumme på det hela ännu, måste ta mig en riktig funderare och kolla runt på andra bloggar (vet att hantverk har en sådan här) och spionera lite. Under tiden kommer det för säkerhetsskull att stå "Under construction!" på min blog.

Men jag arbetar på det!!! Tidstjuv - ja, men himla spännande!!!
Kram
Beppe o matte

Inga kommentarer: